Jak napisać opis

0
268
jak napisać opis

Aby zrozumieć ważność właściwej charakterystyki produktu i jak napisać opis, aby był zrozumiały i czytelny dla potencjalnego klienta, zacznijmy od podstaw, czyli samej definicji opisu. Opis jest to forma pisemna, którą posługujemy się, aby przekazać czytelnikowi informacje o naszym produkcie czy świadczeniu usługi. Charakter samej przekazywanej informacji i jego formy może być różny zaczynając od naukowej poprzez rzeczową aż po artystyczną.

Podstawowym i zapewne najszybszym do wykonania opisem jest rzeczowy, gdyż nie wymaga od nas posługiwania się fachową terminologią, którą używamy przy naukowych opisach, jak również nie musimy kłopotać się nieposiadaniem sprawności w posługiwaniu się językiem literackim, jaki jest niezbędny w opisie artystycznym.

Zaczynając naszą pracę i mając już wybraną formę opisu należy jeszcze pamiętać o kilku ważnych zasadach które niezmiennie należy zachować. Zbierz i najlepiej zapisz wszystkie przydatne sformułowania dotyczące opisywanego zjawiska czy przedmiotu pamiętając o zachowaniu wszystkich szczegółów. Nie nadużywaj i nie powtarzaj w tekście czasowników, staraj się używać jak najwięcej przymiotników, które uatrakcyjnią tekst i sprawią, iż będzie się go przyjemnie czytało. Jeszcze ostatnia ważna rada – pisz pełnymi zdaniami, zbyt krótkie sprawią, że tekst będzie mniej atrakcyjny w odbiorze.

W dobie rozwoju technologii zdajemy sobie sprawę z istotnego wpływu używania odpowiednich sformułowań podczas sprzedaży online, który to może bezpośrednio wpłynąć na sprzedaż, pozycję w wyszukiwarce czy też wzrost lub spadek zaufania klienta do sprzedającego. Skupmy się zatem na technikach zoptymalizowania dodawanych przez nas opisów, dzięki którym możesz zyskać grono zainteresowanych zakupem ludzi, czy też zmniejszyć liczbę potencjalnych zwrotów spowodowanych niezrozumiałym opisem dodanym na naszej stronie.

sklep internetowy

Dużo łatwiej sprzedać produkt stacjonarnie, kiedy to mamy w ręku szereg narzędzi i technik wpływających na zainteresowanie klientów naszym produktem. Widząc kogoś osobiście możemy w łatwy sposób zadziałać na jego zmysły w zależności jakim produktem chcemy go skłonić do obejrzenia a następnie zakupu. Zaczynając od zapachu, który niejednokrotnie nas samych „popycha” w kierunku danego miejsca, czy jest to kawiarnia czy perfumeria, następnie przez słuch, który wyłapuje przyjemną dla naszego ucha muzykę aż do wzroku, który odbiera kolorowe przedmioty, ułożone w miły dla nas sposób.

Trudniej natomiast jest zapewnić podobne wrażenia klientom sklepów internetowych, których liczba wciąż rośnie i staje się atrakcyjną, potencjalną bazą kupujących. Odpowiednio zredagowany opis, uatrakcyjniony za pomocą zdjęć czy filmów, niczym efektywny sprzedawca daje nam duże szanse na udzielenie odpowiedzi na nurtujące klienta pytania.

Ludzie korzystający z takiej formy zakupów, niezmiennie zwracają, w początkowej fazie swoich poszukiwań, początkowo na cenę, następnie zdjęcie, które powinno przykuwać od razu uwagę oraz wyróżniać się spośród pozostałych produktów, następnie na opis.

Zapewne zauważyliśmy, iż społeczeństwo zazwyczaj zwraca uwagę na obraz, dlatego też sprzedawcy prześcigają się w wymyślaniu coraz to nowych i oryginalniejszych wystaw sklepowych, gdyż przyciąga to przemykające po galerii handlowej panie spragnione złapania ciekawej okazji. Taką okazję musimy zaprezentować również sprzedając poprzez internet, dodajmy ciekawe, schludne zdjęcie, które wyeksponuje zalety naszego produktu, a poparte zachęcającym i rzetelnym opisem zaowocuje transakcją.

Wracając do naszego opisu produktu, upewnijmy się, iż zawiera on prawdziwe, szczegółowe informacje. Jako sprzedawca, obracasz się w danej grupie produktów, znasz je dobrze, pewne rzeczy są dla ciebie oczywiste i dlatego często zapominasz o dodaniu do opisu podstawowych informacji.

piszemy opis

Pamiętaj, iż potencjalny klient niekoniecznie zna się na twoim produkcie, być może ma z nim do czynienia po raz pierwszy więc każdy, najmniejszy szczegół ma dla niego znaczenie. Podstawą będzie zaprezentowanie danych technicznych produktu, następnie kluczową informacją będzie pokazanie korzyści z samego jego posiadania. Obok umieszczenia packshotów (czyli zdjęć produktu na białym tle), warto sięgnąć nieco dalej i dołożyć zdjęcia ukazujące produkt w codziennym użyciu, co rozbudzi wyobraźnię kupującego.

Pamiętając o podstawach przy tworzeniu opisów naszych produktów, na pewno stworzymy prężnie działający sklep z mnóstwem zadowolonych klientów, którzy wdzięczni za pomocne przybliżenie specyfikacji towaru zostawią pozytywne komentarze zachęcając przy tym nowych kupujących.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here