Manekiny sklepowe – o czym warto wiedzieć aranżując witrynę?

0
1839
Manekiny sklepowe – o czym warto wiedzieć aranżując witrynę?

Witryny sklepowe to pierwszy element, który spotyka się z potencjalnymi klientami. Właśnie dlatego powinna być ona bardzo dobrze przemyślana. Poniżej przedstawiamy kilka ważnych informacji, które mogą się przydać przy aranżacji witryny.

Manekiny sklepowe – jaki rodzaj wybrać?

Na początek wybór odpowiedniego manekina sklepowego, który zdaje się być nieodłącznym elementem każdej witryny. Należy się zdecydować na jedną lub kilka płci kukieł, co uzależnione jest oczywiście od asortymentu danego sklepu. Następnie trzeba wybrać jego kolor. Najpopularniejsze są modele białe i czarne, ale ostatnio sławę zdobywają także beżowe i transparentne. Następnie przychodzi czas na dodatki. Mowa tutaj o perukach, naklejkach, czy też sztucznych rzęsach. Te wszystkie dodatki mają sprawiać, że manekin będzie bardziej przypominał postać ludzką. Jako iż nie zawsze jest to zabieg pożądany to producenci zadbali również o manekiny sklepowe abstrakcyjne. Te pozbawione są ludzkich rys, a niekiedy także kształtów. Wszystko przez to, że istnieją dwie teorie aranżacji witryny. Jedna z nich głosi, iż manekiny zbliżone wyglądem do ludzkiej postaci pozwalają klientowi lepiej wyobrazić sobie jak sam będzie wyglądał w danej stylizacji. Druga z kolei twierdzi, że jest to niepotrzebne odwracanie uwagi od promowanego produktu. Na którą się zdecydować? Na to pytanie będzie musiała samodzielnie odpowiedzieć sobie osoba tworząca witrynę. Z całą pewnością swoją decyzję powinna oprzeć również o rodzaj asortymentu sklepowego. Nie ulega wątpliwości, że np. odzież dziecięca, nie będzie dobrze prezentowała się na manekinie abstrakcyjnym. Wszystko przez to, że rodzice chcą zobaczyć jak dany produkt może wyglądać na ich dziecku, które często nie jest obecne przy zakupach.

Manekiny sklepowe – aranżacja witryny

Jeśli manekin został już kupiony np. ze sklepu internetowego takiego jak https://sklep.moremannequins.pl/ to należy zabrać się za aranżację witryny. Na początek trzeba wybrać elementy, które chce się wypromować. Koniecznie należy zwrócić uwagę na to, by były one dostępne w sporej ilości w sklepie. Nikt bowiem nie lubi wchodzić do sklepu i dowiadywać się, że produkt z manekina jest nie do kupienia. Kolejną kwestią jest zdecydowanie się na jedna kategorie kolorów. To bardzo bezpieczna opcja, której wybór kończy się estetycznym i spójnym wyglądem witryny. Następnie warto zadbać o właściwe oznaczenia cenowe eksponowanych produktów. Na koniec pozostaje jeszcze ustalenie regularnych zmian aranżacji. Te powinny mieć miejsce co ok 3-4 tygodnie. Wyjątkiem muszą być wypadające w tzw międzyczasie święta, które rządzą się swoimi prawami.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here