Jak opracować strategię marketingową na Facebooku? 

0
331
marketing

Facebook jest platformą, która nieustannie się rozwija. Wiele marek dostrzegła jej ogromny potencjał i wykorzystują jako pełnoprawny kanał komunikacji marketingowej z klientami. Jednak wraz z rosnącą konkurencja oraz trudniejszym sposobem wybicia i zdobycia rzeszy fanów, dobrze jest opracować dokładną strategię marketingową. Strategia marketingowa na Facebooku jest dokładnym planem działania oraz komunikacji z klientem przez utworzone czwartek. Żeby to osiągnąć musimy podjąć kilka prostych kroków oraz rozplanować plan swojego działania. 

Przeczytaj też: http://ventureday.pl/strategia-marketingowa-na-facebooku-poradnik-dla-firm/ 

Zacznij od określenia swoich odbiorców 

Czy by skutecznie zaangażować odbiorców, musimy najpierw zrozumieć, z kim mamy do czynienia. Powinniśmy dowiedzieć się kim są nasi docelowi odbiorcy, odpowiadając sobie na następujące pytania: 

  • W jakiej grupie wiekowej są nasi obserwujący?
  • Gdzie mieszkają?
  • Gdzie pracują? 
  • Jak korzystają z Facebooka?

Dzięki temu zrozumiemy ogólne dane demograficzne użytkowników Facebooka, którzy mogą być związani z naszą marką. Dobrze jest rzucić okiem na statystyki odbiorców na Facebooku. Jest to bezpłatne, wbudowane narzędzie Facebooka dla firm, które służy do wyświetlania statystyk odbiorców. Pomoże nam ono zagłębić się w bardziej szczegółowe informacje dotyczące potencjalnych klientów. 

Zaplanuj wcześniej zestaw treści 

Kiedy posiadamy już konto firmowe na Facebooku, nadszedł czas, żeby przygotować pod. Określenie kombinacji treści wymaga prób i błędów, jednak dobrą zasadą jest użycie reguły 80/20. Oznacza ona, że planujemy swoje posty w proporcjach 80% postów informujących, redukujących i rozrywkowych, a 20% służących do promowania naszej marki. 

Przy prowadzeniu swojego konta musimy być jak najbardziej autentycznie. Powinniśmy dostarczać wartości oraz budować relacje ze swoimi odbiorcami. Będzie to możliwe poprzez dostarczanie im treści, które będą się im podobać, przez co będą bardziej otwarcie na informacje o naszych produktach i usługach. 

Inną opcją jest zasada trójpodziału w mediach społecznościowych. W myśl tej zasady, 1/3 naszych treści powinno dzielić się pomysłami historiami, 1/3 powinna obejmować osobiste interakcje z obserwatorami, a reszta promować biznes. Niezależnie od wyboru, celem jest zróżnicowanie materiałów promocyjnych z wartością. 

Zobacz też: http://www.istaszow.pl/strategia-business-instagram-jak-ja-opracowac/ 

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here